Vilafranca escollida per a un projecte pilot contra el despoblament

Vilafranca ha estat escollida per la DirecciĆ³ dā€™InnovaciĆ³ en la ConstrucciĆ³ i lā€™AgĆØncia Valenciana Antidespoblament per a iniciar un projecte pilot per crear una plataforma virtual per frenar el despoblament. Per aquest motiu lā€™empresa Imedes ha iniciat un estudi sobre el terreny de catalogaciĆ³ i recopilaciĆ³ de totes les cases, solars, locals comercials o pallisses que estiguen en venda o en lloguer. A banda tambĆ© es recolliran tots els serveis que tĆ© el municipi.

Es pretĆ©n comptar amb la participaciĆ³ ciutadana per a recopilar la mĆ xima informaciĆ³ possible. Dā€™aquesta manera aquelles persones interessades en vendre o llogar poden contactar directament amb Imedes.

A efectes prĆ ctics el projecte naix amb la voluntat de crear una via per a frenar el despoblament i facilitar a futurs compradors i llogaters l’accĆ©s a lā€™habitatge. Imedes va proposar 3 municipis a l’AgĆØncia Valenciana Antidespoblament per iniciar el pilot i Vilafranca ha estat lā€™escollit.

La situaciĆ³ pandĆØmica limitarĆ  el contacte de tu a tu amb la poblaciĆ³. Tot i aixĆ² es faran reunions telemĆ tiques i telefĆ²niques i es facilitaran plantilles. El projecte recollirĆ  els elements essencials dels bĆ©ns immobles i aquells que mĆ©s interessen a les futures persones compradores o llogateres.

Imedes finalitzarĆ  la recopilaciĆ³ d’informaciĆ³ a finals dā€™any i la traslladarĆ  a la Generalitat per encetar la segĆ¼ent etapa.