Vilafranca fa un pas més per la conciliació amb el servei d’escoleta matinera i vespertina

L’Ajuntament de Vilafranca ha iniciat, a dia 1 de març, el servei d’escoleta matinera i vespertina per a infants d’entre 3 i 14 anys. La iniciativa està impulsada des de l’àrea d’igualtat i s’inclou en el marc del programa ‘Corresponsables’, del Ministeri d’Igualtat. Es tracta d’un projecte que ofereix a la població un servei municipal d’atenció a menors per a que pares i mares puguen compatibilitzar la seua vida personal i laboral amb la cura de fills i filles.

Es tracta d’un programa experimental que comença amb el curs encetat. A banda dels infants que hi aniran contínuament, també hi ha demanda segons les necessitats en moments puntals. L’horari de l’escola matinera és de 8 a 10 del matí, mentre que el de l’escola vespertina és entre les 5 i les 7 de la vesprada, encara que els horaris també estan oberts i són adaptables a les necessitats de la gent.

Al finalitzar el curs, el 21 de juny, l’agència d’igualtat farà un balanç del funcionament del servei per a millorar-lo de cara al proper curs escolar. De moment s’han inscrit quasi 30 xiquets i xiquetes que estaran tutelats pel tècnics i professionals titulats de l’empresa d’oci local Esport i Diversió.

El programa ‘Corresponsables’ arriba a Vilafranca en un moment on s’ha fet evident la necessitat del servei per facilitar la conciliació familiar i laboral de les famílies. Els horaris escolars sovint no coincideixen amb els del treball dels pares i no sobrecarregar els pares i les persones majors esdevé un objectiu essencial del programa.