Vilafranca i Mosqueruela més a prop

Inauguració millora A-1701 entre Mosqueruela i Vilafranca

L’alcaldessa de Vilafranca, Silvia Colom, ha assistit a la inauguració de la millora d’un tram de set quilòmetres en la carretera A-1701 que uneix Mosqueruela amb Vilafranca, en el tram entre Mosqueruela i el límit de la província de Castelló. El vial continua cap a Vilafranca convertint-se en la CV-173 en territori castellonenc. Silvia Colom ha agraït la invitació de l’Ajuntament de Mosqueruela i de la seua alcaldessa, Alba Lucea, amb qui s’ha treballat braç a braç. Així mateix ha indicat que en la part castellonenca continuen els treballs de millora perquè tot el vial estiga en perfectes condicions. En aquest sentit ha assenyalat que el Govern d’Aragó i la Generalitat Valenciana “han anat de la mà per a millorar el vial a l’uníson, tant a Terol com a Castelló”.

L’acte ha comptat amb la presència del conseller aragonés de Vertebració del Territori, Mobilitat i Habitatge, José Luis Soro. Per a les obres d’adequació d’aquesta via, entre els quilòmetres 49,1 i 56,4, s’han invertit 2,745.43 euros que se sumen a altres dues inversions, realitzades en la passada legislatura, en aquesta mateixa carretera.

José Luis Soro ha explicat que “amb aquest condicionament s’acaba un recorregut, el de l’ A-1701, que era una demanda històrica i que suposa la millora de la connexió amb la província de Castelló”. Tal com ha explicat Soro “el traçat anterior era molt estret, a vegades menys de cinc metres, amb corbes de radi reduït i un ferm en molt mal estat”.

La nova carretera té una amplària de 7 metres de manera que es comptarà amb dos carrils de 3 metres, un ferm adequat i un traçat que millora notablement la seguretat i la confortabilitat del conductor. Tal com ha assenyalat el conseller, “amb aquestes millores es redueix l’itinerari en un 9%, reduint de 7,1 km a 6,5 quilòmetres”. Els treballs d’adequació s’han desenvolupat al llarg d’un any per l’empresa IDECON S.A.O.

Aquesta obra completa les actuacions realitzades en aquesta legislatura i que han servit per a condicionar un tram a Linares i un altre tram entre Mosqueruela i el límit provincial, previ a l’adequat ara. La inversió total en aquests anys en aquesta via ha sigut de 5,2 milions d’euros.