Vilafranca millora l’arboretum per a fer-ho més accessible als visitants

Treballs de millora a l'arboretum.

L’Ajuntament de Vilafranca està duent a terme diversos treballs de millora i condicionament de l’Arboretum – Jardí Botànic de la localitat, situat en les proximitats de les Fonts del Llosar.

El tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Vilafranca, Cándido Andrés, ha assenyalat que s’han eliminat les branques seques i s’ha eliminat vegetació que impedia el passeig entre els arbres.

Així mateix també s’està treballant per millorar la classificació i senyalització dels arbres existents. Per a això el consistori està comptant amb la col·laboració d’Ignasi Llopis i es comptarà amb el biòleg Ricard Pitarch. L’objectiu és col·locar senyals identificatius perquè tots els que passegen entre els arbres coneguen amb detall les espècies. L’Ajuntament pretén posar en valor l’arboretum perquè veïns i visitants coneguen les espècies arbòries del territori.

Un arboreto o arboretum és un jardí botànic dedicat a arbres i altres plantes llenyoses, que formen una col·lecció d’arbres vius. Des de fa anys en successives plantacions d’arbres aquest espai ha anat creixent al costat d’un lloc emblemàtic com són la Fonts del Llosar.