Vilafranca presenta el primer pilot de la nova estratègia turística

Presentació estratègia turística
  • Es tracta d’un projecte participatiu impulsat des de l’Ajuntament, amb la col·laboració de DESIRES i Heterotopia

Vilafranca ha presentat al llarg del cap de setmana les primeres resolucions de l’estratègia turística que l’Ajuntament, amb la col·laboració del grup d’investigació DESIRES de la Universitat Jaume I i Heterotopia ja fa temps que duen a terme. El disseny d’aquesta estratègia es realitza de forma participativa tenint en compte el punt de vista d’empresaris, comerciants, tècnics, ajuntament i ciutadania.

La proposta presentada passa per la creació d’una marca aglutinadora que integre els diferents actors turístics, associacions i empreses a través de sinergies. Així es planteja fer un calendari col·laboratiu al voltant de l’agenda cultural, esportiva i lúdica. Aquesta compta amb actes i esdeveniments molt marcats de qualsevol gènere, a partir dels quals, empresaris, associacions, hostalers i comerciants podrien potenciar la marca vilafranquina i els seus productes i serveis.

Al llarg de dos dies s’han dut a terme tallers a la Biblioteca on les persones i entitats interessades han pogut compartir idees i propostes. Alhora, el treball proposat des d’Heterotopia està obert i en moviment continu i es pretén oferir eines i recursos per a que el poble siga autònom en un futur.