Vilafranca presenta una nova guia de natura sobre el bosc de Palomita

PresentaciĆ³ llibre Palomita

L’Alberg La Parreta tindrĆ  un observatori d’aus

Ahir es va presentar a lā€™Alberg La Parreta el llibre de Fernando RĆ mia ā€œEl Monte Palomita. GuĆ­a de naturalezaā€. TambĆ© es va inaugurar lā€™observatori dā€™aus de lā€™alberg.

Conta el Regidor de Cultura i Industria ƒscar Tena, que el Monte Palomita ha estat reconegut com a Paratge Natural Municipal en protecciĆ³. GrĆ cies a aquest reconeixement, lā€™any passat, la DiputaciĆ³ de CastellĆ³ va subvencionar Vilafranca per la presĆØncia dā€™aquest. Amb aquesta ajuda de la DiputaciĆ³, sā€™ha pogut portar endavant aquesta guia de natura del bosc Palomita que es va presentar ahir.

En aquest llibre hi ha ilĀ·lustracions junt amb textos que mostren les principals espĆØcies botĆ niques i de fauna de Palomita. TambĆ© es va fer, uns mesos enrere un vĆ­deo en el que es mostraven tots aquests aspectes. Es realitza amb lā€™objectiu de difondre la biodiversitat del territori.

Al finalitzar la presentaciĆ³ de la guia de natura, Sergi Monfort va presentar lā€™observatori dā€™aus de lā€™Alberg, situat a una bassa on ja hi havia una caseta construĆÆda que ha sigut remodelada i millorada per lā€™ajuntament per a fer-la accessible. Ɖs un observatori molt ric, ja que en poc de temps es poden presenciar moltes espĆØcies diferents dā€™aus.