Vilafranca viu unes festes plenes d’emocions i tradició

Vilafranca ha celebrat un any mĆ©s les seues festes, que han omplert els carrers de vida, germanor i alegria. Durant deu dies, veĆÆns, veĆÆnes i visitants han gaudit d’una Ć mplia programació d’actes que han satisfet tots els gustos.

Els actes mĆ©s destacats d’aquesta edició han estat els actes taurins, les actuacions musicals, i dies com el Dia de Penyes o els disfresses. A mĆ©s, tambĆ© hi ha hagut el Dia dels Kintos i Kintes 2024, el sopar del bou, el concurs de paelles, i actes religiosos, entre altres.

Els actes taurins s’han caracteritzat per entrades de bou per l’Avinguda, proves, embolades i corros de vaques. TambĆ© s’ha fet un concurs de retalladors i una exhibició d’emboladors. Aquests actes van comenƧar amb la recuperació de la clĆ ssica entrada de bou a les 2 h del matĆ­ el primer dia de les festes. Si alguna cosa va fer destacar tambĆ© aquests actes va ser l’agafada d’un jove a l’entrada del dissabte. El Ventanillo va tindre tambĆ© el seu moment amb la prova del seu bou. I la comissió es va encarregar de la resta dels actes taurins.

L’orquestra Centauro va ser una de les actuacions musicals que mĆ©s gent va portar a la carpa. TambĆ©, la Nit del Rock, amb Azero, Garrama i Insershow, va ser un gran ĆØxit. A mĆ©s, hi va haver tambĆ© lloc per a locals com el grup blue Star, el Grup de Ball i Rondalla de Vilafranca i la Unió Musical de Vilafranca. Els mĆ©s xicotets i xicotetes tambĆ© van poder gaudir amb Trobadorets i amb Rockolas. AixĆ­ mateix, els tardeos, les orquestres i les discomòbils han estat totes les festes fent vibrar a la gent.

El Dia de Penyes, organitzat aquest any per la Penya Bayoneta, Ʃs un dels mƩs esperats cada any. Enguany, la penya El Pany es va emportar el premi dels jocs. A la nit, el protagonista va ser el remember local amb els DJ Pjr, Tato i Tatito.

El premi de la nit de les disfresses va anar a un homenatge a Ca Monferrer. Però si alguna cosa va caracteritzar la desfilada va ser el gran nivell de les disfresses de la gent. Enguany vam poder veure des de disfresses relacionades amb el poble, com la representació de Sant Antoni, fins a posades en escena amb molt de treball darrere, com les moteres.

Un any mĆ©s, la participació ciutadana ha estat clau en l’ĆØxit de les festes. VeĆÆns i veĆÆnes del municipi han participat i colĀ·laborat en la Comissió de Festes 2024 consumint a les barres i ajudant en tot el que ha sigut necessari. La gent no va dubtar a participar en tots els actes, una prova d’açò va ser el Ball Pla, on es va viure un moment molt emocionant en veure que es feia la plaƧa menuda de tota la gent que hi havia.

El Dia de Sant Roc es va comenƧar amb la diana de la Unió Musical de Vilafranca. Aquesta va acompanyar, desprĆ©s, la processó en honor al Sant, on hi havia tots i totes els i les representants, la corporació municipal, i molts veĆÆns i veĆÆnes. En acabar aquesta es va celebrar la missa a l’ermita de Sant Roc.

Finalment, com no podia ser d’una altra manera, les festes es van donar per acabades el diumenge amb el correfoc, a cĆ rrec de La Xalera, que va fer botar baix dels focs a veĆÆns, veĆÆnes i visitants. Aquest dia tambĆ© hi va haver un espectacle del mentalista DarĆ­o Piera, qui va deixar bocabadada la gent del pĆŗblic, i una globotada per als mĆ©s menuts i menudes.

El clima ha estat, tambĆ©, un factor important. Al llarg de l’inici de les festes la calor va pegar molt fort. No obstant això, el Dia dels Kintos i Kintes 2024 es va veure afectat per la pluja, que va fer cancelĀ·lar molts dels actes d’aquest dia.

AixĆ­ doncs, les festes de Vilafranca han estat un ĆØxit. L’Ajuntament agraeix a la Comissió de Festes 2024 la seua gestió i organització. Aquesta tambĆ© dona les grĆ cies als veĆÆns, veĆÆnes i visitants per la colĀ·laboració, afirmen que són els que han fet possible aquests grans dies de festa.