El Capsigrany torna a alçar el teló a Vilafranca

Roda de premsa Capsigrany / Rueda de prensa Capsigrany

La mostra de teatre de Vilafranca Capisgrany torna a la programació cultural al cap d’un any d’absència en el carrer a causa de la pandèmia per la Covid-19. L’any passat va ser virtual dins del programa Vilafranca es queda a casa.

L’alcaldessa de Vilafranca, Silvia Colom, el representant del Capsigrany, Òscar Fabregat i la directora de la residència de majors, Noelia Garcia han sigut els encarregats de donar a conèixer una programació que, un any més, transformarà diversos espais de Vilafranca. En aquesta ocasió amb especial reconeixement als majors de la residència o als xiquets i xiquetes de l’escola infantil, a més d’obrir els espectacles a espais fora del nucli urbà.

Del divendres 9 fins al diumenge 11 de juliol, el festival d’arts escèniques de Vilafranca tornarà a ser l’epicentre cultural de la comarca, amb programacions diàries sota les recomanacions sanitàries i higièniques per a garantir un espectacle segur per a tots els assistents. Humor, drama, sàtira, espectacle… La vintena primera edició del Capsigrany alça el teló amb una programació diversa pensada per a tots els tipus de públic.

D’aquesta manera, el Capsigrany, arranca la seua vintena primera edició amb una prèvia el dijous 8 de juliol. Així doncs, l’espectacle circense “Royal Circus. La finestra nou circ” obri, a les 17 h, el Capsigrany del 2021 en l’escenari situat a la porta de la residència de la tercera edat. Més tard, a les 21:30 h, el concert de Pacoenlaluna en el restaurant L’Escudella, a un preu de 3 €, tancarà l’agenda del dia.

La programació del divendres 9 fa honor al gènere teatral des del primer acte. A les 11 h, la companyia teatral Cia. Toc de Gresca en col·laboració amb l’organització Pallapupas presenta ‘El País dels Somriures’ a l’escola infantil de Vilafranca en una actuació teatral amb signes d’humor, música i màgia dedicada a xiquets i xiquetes. Després del torn dels més xicotets, la plaça de bous acollirà el concert de La Fúmiga, el grup de rock valencià les entrades del qual poden recollir-se, a un preu de 6 €, en l’Oficina de Turisme Local.

L’alberg La Parreta acull la primera actuació del dissabte 10. Allí, a les 12:00 h, la Cia. Toc de Gresca presenta ‘Pallassos sense fronteres’, un teatre-vermout que garanteix riures i diversió als assistents. A la vesprada, a les 19 h, Leandre Clown actuarà en la plaça d’En Blasc amb el seu espectacle ‘Rien à dire’, espectacle que precedirà a l’actuació de màgia del Mag Lari en la plaça de bous municipal a les 22 h. Les entrades per a ‘Una nit amb el Mag Lari’ estan a la venda en l’Oficina de Turisme local a un preu de 7 €.

Per a finalitzar la mostra d’espectacles teatrals, el diumenge 11 s’encapçala amb l’actuació de la companyia Els Titellaires de Benifar, els qui presenten el seu espectacle ‘JAUJA’ a les 17 h en la plaça d’En Blasc. Més tard, a les 19 h, la Sala de Teatre Carles Pons acull l’obra ‘Sabates noves’, a càrrec del Teatre de l’Home Dibuixat, amb entrades a 5€. A més d’aquests actes puntuals, el taller lúdic per a mares ‘Perquè no hi ha una única maternitat’ se celebrarà divendres i dissabte de 16 h a 18 h, i diumenge de 10 h a 12 h, a la Biblioteca Pública Matilde Escuder de Vilafranca.

L’aforament màxim en la plaça de bous se situa entorn de les 1.000 persones i a la sala Carles Pons serà del 75% de l’espai. Enguany el cartell és obra de l’artista Javier Soligó, que ha evocat a les cadires que acolliran al públic d’aquesta cita teatral.