El Centre Excursionista de Vilafranca, Medalla de la Vila 2020

El Centre Excursionista de Vilafranca rebrĆ  la Medalla de la Vila 2020, segons s’ha aprovat en un ple extraordinari celebrat a l’Ajuntament de Vilafranca. L’alcaldessa de Vilafranca, Silvia Colom, ha destacat que el premi s’atorga “per la seua trajectĆ²ria en els Ćŗltims 40 anys i tot el treball realitzat durant aquests anys amb veĆÆns de la localitat, colĀ·laborant en la recuperaciĆ³ i marcatge de camins i sendes, organitzant excursions i campaments, donant a conĆ©ixer la naturalesa i el nostre entorn i sent pioners en el coneixement del nostre subsĆ²l”.

El prĆ²xim 8 de febrer tindrĆ  lloc l’acte institucional de lliurament de la Medalla de la Vila. SerĆ  a les sales gĆ²tiques d’Ajuntament de Vilafranca.

El Centre Excursionista de Vilafranca va ser pioner en el marcatge de senderes de curt recorregut. La primera sendera d’aquestes caracterĆ­stiques Ć©s el que uneix Culla amb Vilafranca.

La Medalla de la Vila es va instituir en 2014, quan la localitat va celebrar el 775 aniversari de la Carta Pobla atorgada pel noble En Blasc d’AlagĆ³.