El V PERA porta la poesia, la música i la lectura a Vilafranca

La cinquena edició del Festival PERA (Poesia en Espais Rurals i Oberts) se celebrarà a Vilafranca del 13 al 15 de maig. El gran esdeveniment cultural s’ha preparat amb una programació en la qual la lectura de poemes i les presentacions de llibres coparan els focus. Així doncs, aquest festival és compartit edició rere edició juntament amb una altra localitat pròxima a Vilafranca. Enguany, una part de la programació viatja cap a Benassal.

Durant aquests tres dies, la poesia i la lectura ompliran els carrers i edificis simbòlics de Vilafranca. El PERA s’inaugurarà el divendres 13 a les 19h a les Sales Gòtiques de l’Ajuntament de Vilafranca, on es recitaran poemes acompanyats per la realització de ‘performance’ i s’exposarà una presentació de poesia tèxtil. El dissabte 14 a la vesprada tornen els actes a la Casa de la Cultura de Vilafranca. Allí, se celebra el segon cicle de ‘Contes a la fresca’, amb la presentació del llibre ‘Amb ganes de volar’, d’Óscar Fabregat i la participació de varis conta contes acompanyats per uns instruments que amenitzaran la jornada.

Aqueixa mateixa nit, a partir de les 22h, a l’Hospital de la Caritat s’organitza l’acte ‘Picardies poètiques’. Una nit de poesia de temàtica adulta, que tindrà espai per a recitar versos, gaudir d’una ‘performance’, per a la dansa i per a la música. El PERA clausurarà la seua cinquena edició a Benassal el diumenge 15. Si bé, durant tot el cap de setmana es podrà gaudir a les Sales Gòtiques de l’Ajuntament una exposició d’obra poètica realitzada per l’alumnat de l’institut local i l’IES Sorolla de València.