La XXIV edició de la Fira de la Magdalena torna a Vilafranca

Després dels dos anys de parada a causa de la pandèmia, la Fira de la Magdalena torna per enlluernar Vilafranca amb una programació completa. Del divendres 22 al diumenge 24, vilafranquins, vilafranquines i visitants de la localitat gaudiran de la XXIV edició d’aquesta fira d’artesania, ramaderia, exhibicions i moltes activitats més.

Així mateix, com és tradició, la fira s’inaugurarà el divendres amb el Concert Extraordinari de la Unió Musical de Vilafranca al frontó municipal. Aquest concert donarà a pas a un cap de setmana de germanor entre veïns i veïnes del poble, així com en els visitants que vulguen gaudir d’ell.

A més, després de l’obertura del recinte, es portarà a terme el clàssic Cross Popular organitzat pel Club Tripicaio a la Plaça Peiró Escala. Més tard, està programat un trasllat de les vaques des del Corral de la Transhumància fins al recinte firal. A aquest acte li seguirà la inauguració oficial de la fira a càrrec de l’alcaldessa, la corporació municipal i els i les representants del 2021. La inauguració estarà amenitzada per la cercavila de la Colla de Dolçainers i tabaleters ‘El Soroll’ i li acompanyaran diversos tallers d’artesania demostratius i participatius per a aquells i aquelles que s’animen a participar.

També, una vegada hagen arribat les vaques a l’espai firal, es farà una eixida dels i de les genets en direcció a les Fonts del Llosar, fet que donarà pas a un dinar de germanor allà. Tot seguit, durant la vesprada es podrà visitar l’exposició de la diputació ‘Diputació de Castelló, sempre al teu costat’. També, es podrà assistir a l’exhibició de doma amateur i mostra de carruatges a la Plaça de bous, i a la presentació del llibre ‘Susurros de agua’, de Pedro Luís Bellés. Finalment, una vegada tancat el recinte firal, es podrà gaudir del concert d’Àlex Blat a la piscina.

Respecte a diumenge, les activitats començaran amb una visita teatralitzada a la pedra en sec amb Sergi Monfort i Nandet, seguida de diferents tallers d’artesania. I per acabar, es farà la xarrada ‘El sector primari com a motor del medi rural’ a càrrec d’Honorio Carceller, i es clausurarà, així la XXIV edició de la Fira de la Magdalena de Vilafranca.

Així doncs, tant veïns i veïnes de Vilafranca com visitants de la localitat, gaudiran d’un cap de setmana, amb el sector primari com a protagonista, on crearan un ambient de germanor al voltant de la fira i del poble.