L’Ajuntament agraeix l’esforç de la majoralia de Sant Antoni

Els Majorals el dia de troncs

Amb la festa de Sant Antoni ja a l’esquena i una vegada fet balanç, l’Ajuntament de la localitat continua posant el focus en els voluntaris que integren la majoralia d’enguany. Els 17 mayorales s’han encarregat durant tot l’any d’organitzar una de les festes més anhelades pels vilafranquins. Mostra de la ‘intenció dels veïns del poble a perpetuar Sant Antoni és que ja hi ha majorals per a l’any que ve.

Silvia Colom, alcaldessa de Vilafranca, subratlla la importància del seu paper desinteressat: “Hi ha molta faena darrere que no veiem, i és el que fa possible que la festa, i amb si la tradició, no es perda, han fet una labor fantàstica”.

Els majorals s’encarreguen d’organitzar els quatre caps de setmana que dura la festa, però a més fan un treball continu durant tot l’any. Rifa del bou, elaboració de pastissos, recollida de malea i barres, plantada i crema de la barraca o la ronda de Sant Antoni, fins a arribar a la subhasta de troncs, l’últim acte de la majoralia. La subhasta dels troncs serà el dissabte 28, amb la subhasta dels troncs en l’Ecoparc.

Una implicació desinteressada gràcies al qual continua la festa, i amb si la cultura d’un poble molt arrelat al seu passat.