Vilafranca a un pas més prop de ser una comunitat energètica local

Vista general Vilafranca

L’Ajuntament de Vilafranca ha demanat una subvenció per a formar part dels projectes d’autoconsum d’energies renovables

A Vilafranca es pretén instal·lar panels fotovoltaics amb una potència de 100 kilowatts per a, així, aconseguir una energia pròpia i una producció neta d’aquesta. Si la subvenció es materialitza, aquesta energia servirà per a l’autoconsum en instal·lacions municipals com per a la comercialització mitjançant una comunitat energètica.

L’empresa Ivace Energia donarà, junt amb la Conselleria d’Energia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball de la GVA, una sèrie d’incentius per a ajudar econòmicament a la creació de totes aquestes comunitats energètiques locals. Ivace proporciona ajudes destinades a la instal·lació d’energies renovables i d’autoconsum que suposen el 65% del cost dels projectes.

Tot açò busca la participació de ciutadans, empreses, entitats i institucions en projectes dedicats a la transició energètica que es porten a terme de manera local.