Vilafranca acull el ‘I Congrés de Educació i Entorn Rural’

El congrés arribarà a Vilafranca el 9 de febrer

Arriba a Vilafranca el primer congrés d’educació i entorn rural. La trobada busca ser un espai on compartir experiències i testimoniatges de desenvolupar el treball docent en el món rural. Se celebrarà els dies 6, 7, 8, 9 i 11 de febrer en les localitats d’Agres, Aielo de Malferit, Benlloc, Vilafranca i Aras de los Olmos, cada dia en un municipi. Concretament, el congrés farà la seua parada a Vilafranca el dijous 9 a la sala del teatre Carles Pons. La quarta sessió se centrarà en les metodologies i estratègies en el món rural.

La jornada, organitzada pel CEFIRE en col·laboració amb la Generalitat valenciana i els ajuntaments implicats, es podrà seguir presencialment i en línia gràcies al seu format híbrid. A més, els assistents podran obtindre un certificat per la seua formació

El congrés se centrarà en el valor de l’educació rural i els seus nous escenaris a través de projectes que han continuat diferents CRAs. Als matins, mitjançant videoconferència es compartiran diverses experiències de centres, i a la vesprada i el dissabte sessions formatives per al professorat.

A la trobada acudiran professionals del sector i persones interessades en la docència, els qui desenvoluparan diversos eixos temàtics, objectius i continguts relacionats amb l’escola rural. Des de l’organització ho veuen com una oportunitat on reflexionar conjuntament, compartir propostes, experiències i estratègies que contribuïsquen a crear una xarxa d’escoles rurals. També des de l’Ajuntament estan contents d’acollir aquest «pioner congrés únic».