Vilafranca acull una xerrada sobre poda i comercialització de tòfona negra

El passat dissabte 25 de març l’Ajuntament de Vilafranca organitzava a la casa social una conferència sobre la importància de la poda i la comercialització de la tòfona negra. Aquesta xerrada va estar impartida per Luz Cocina i per Saturnino Gargallo, ambdós experts en truficultura. L’objectiu del col·loqui va ser tractar de donar les claus per a la poda i la cura de la tòfona i apropar el món de la comercialització del fong als xicotets tofoners.

La conferència anava dirigida especialment als xicotets agricultors de la zona que ja compten amb plantacions. Més de 35 truficultors, tant locals com d’altres pobles de la comarca i localitats com Múrcia, Conca, Tarragona, València i Saragossa, van acudir per a conèixer com millorar les plantacions i augmentar la rendibilitat en el moment de la venda.

Com en molts altres productes del sector primari, la tòfona pateix el problema dels elevats preus dels intermediaris. Per això és important conèixer totes les opcions de venda i aconseguir així un preu just.

Ja finalitzada la temporada d’enguany, el balanç tendeix a ser negatiu, amb una reducció de la tòfona del 40%. La manca de pluges i les elevades temperatures han limitat la producció a tots aquells que no han tingut accés a l’aigua. Això ha provocat un efecte inversament proporcional perquè el preu s’ha disparat a causa de l’elevada demanda.

La sequera i les elevades temperatures estan fent que s’haja d’avançar la temporada de regadiu i això reverteix en negatiu ja que els productors hauran d’invertir més i això minvarà els beneficis.