Vilafranca celebra el Dia de la Dona amb activitats reivindicatives

Lā€™Ajuntament de Vilafranca ha presentat la programaciĆ³ de les activitats amb motiu del Dia Internacional de la Dona, commemorat el 8 de marƧ. Les activitats transcorreran al llarg de tot el mes de marƧ, des de ponĆØncies, fins a accions per implicar a tots els veĆÆns i veĆÆnes.

El dimarts 2 de marƧ ja es va donar el tret dā€™eixida a la programaciĆ³, amb la ponĆØncia online ā€˜Emprenem juntesā€™, organitzada per la Xarxa Comarcal dā€™Iniciatives Empresarials Els Ports (XCIES) i amb la colĀ·laboraciĆ³ de les AgĆØncies dā€™Igualtat de Morella i Vilafranca. Ahir mateix tambĆ© es va ilĀ·luminar la faƧana de la Casa Social de Vilafranca de color morat. Durant aquesta mateixa setmana, les AgĆØncies dā€™Igualtat de lā€™Ajuntament de Vilafranca, Morella i la Mancomunitat Comarcal Els Ports han convidat a tots els veĆÆns i veĆÆnes a engalanar els balcons amb davantals per a rebutjar les violĆØncies masclistes sota el lema ā€˜Si les dones sā€™aturen sā€™atura el mĆ³nā€™. El dilluns dia 8, Dia Internacional de la Dona, es llegirĆ  el Manifest en suport a les Dones, aixĆ­ com un manifest virtual de les Associacions de Dones de la Comarca.

Durant els mesos de febrer i marƧ tambĆ© sā€™han organitzat i organitzaran activitats relacionades en el Dia de la Dona als centre educatius, com el Taller de Biblioteca Humana, la posada en marxa del projecte educatiu ā€˜Dones que fan histĆ²riaā€™, lā€™elaboraciĆ³ dā€™un calendari feminista, el taller ā€˜#Senseetiquetes: per a la construcciĆ³ dā€™un futur professional sense estereotips de gĆØnereā€™; aixĆ­ com el repartiment de mascaretes, motxilles i bolĆ­grafs de color morat a tots els i les alumnes dels centres educatius.