Vilafranca comença el juliol amb una completa Agenda Activa

L’Ajuntament de Vilafranca ha presentat l’Agenda Activa del mes de juliol on es poden apreciar diferents apartats que engloben totes les activitats com visites guiades, oci i esport, exposicions i un llarg programa. Amb tot açò, Vilafranca ja ha començat a gaudir d’aquest mes i ho seguirà fent amb tota la programació.

L’Agenda Activa del mes de juliol comença amb l’apartat de visites guiades, on es destaquen dos aspectes. Per una banda, l’horari de les visites als monuments i museus, que serà de dimarts a dissabte a les 11.30 h i a les 17.30 h, i els diumenges a les 11.30 h, amb un horari especial durant les festes patronals. D’altra banda, les visites guiades pel centre històric de Vilafranca, amb hora i lloc d’eixida encara per concretar.

Seguidament, es troba l’apartat d’oci i esport, on destaquen activitats com l’Escoleta d’Estiu, que ja ha començat, els viatges de l’Imserso, un taller d’iniciació a la jota vilafranquina durant tot juliol, una activitat de gimnàstica adaptada a persones grans tots els divendres, ioga i estiraments a l’aire lliure els dimarts i dijous, i el campus de futbol, que tindrà lloc del 25 al 30 de juliol.

Després, aquest juliol veïns, veïnes i visitants de Vilafranca podran conèixer tres exposicions diferents. Primer, una exposició fotogràfica de Miguel Ángel Tronxo, que ja està disponible i seguirà fins al 25 de setembre a les Sales Gòtiques. Segon, la 3a invasió de les regadores a càrrec de Villafranca del Arte, que estarà per tot el nucli antic del 10 de juliol al 31 d’agost. I tercer, l’exposició ‘Diputació de Castelló. Sempre al teu costat’, a la Plaça de Bous el 23 de juliol.

A banda de totes aquestes activitats, l’Agenda Activa presenta un ampli llistat en tota la programació completa de la qual ja s’ha començat a gaudir, com és el cas de la Festa de Sant Cristòbal, la visita a la Covatina o les audicions de fi de curs de l’Escola de Música.

A continuació, el 13 de juliol es farà una excursió a la llum de la lluna i una meditació nocturna a les 20 h i a les 21 h, respectivament. El divendres 15, es retransmetrà l’òpera ‘Nabucco’ de Giuseppe Verdi en directe des del Teatre Real de Madrid. També, durant tot el mes es podrà gaudir de xarrades, com el 16 de juliol, on Jordi Marin presentarà el seu llibre ‘Educar per al col·lapse’, la presentació del llibre ‘Susurros de agua’ de Lluís Bellés el dia 23 a les 19 h, o el 24 de juliol, que s’impartirà la xarrada ‘El sector primari com a motor del medi rural’.

El cap de setmana del 22 al 24, es portarà a terme, després de dos anys sense fer-se, la Fira de la Magdalena. Dins d’aquesta es realitzarà el XXIV concert de la UMV (Unió Musical de Vilafranca), el divendres a les 22 h al frontó; el XXII Cross popular, el dissabte a les 9 h; a les 11.30 h, el trasllat d’equins amb cavalls des del corral de la transhumància; a les 12 h, la cercavila de la colla de dolçainers i tabaleters; i una exhibició de doma amateur i mostra de carruatges, el dissabte a les 17.30 h. A més, al llarg del cap de setmana es realitzaran dos tallers d’artesania, dissabte i diumenge a les 12 h. També, durant el cap de setmana de la Fira es farà una visita teatralitzada a la Pedra en Sec, el diumenge a les 10 h.

Amb tot això, tots els veïns i veïnes de Vilafranca, així com visitants, gaudiran d’un mes de juliol actiu amb diferents activitats molt diverses, des d’exposicions fins xarrades, passant per tallers i actuacions musicals.