Vilafranca consolida unes festes igualitàries

Programa de festes

Vilafranca viurà del 9 al 18 d’agost els seus festejos amb una gran representació de festers i festeres. Vint xiquets i xiquetes seran els representants de Vilafranca durant els deu dies de festa. Vilafranca continua enguany amb la línia iniciada els passats festejos de donar el mateix protagonisme a xics i xiques i eliminar la figura de les reines i festeres. Així, amb la igualtat per bandera, els xiquets i xiquetes tenen el mateix paper en les festes.

D’aquesta forma, els festejos començaran el divendres 9 amb la presentació dels i les representants de les festes com a esdeveniment principal a la qual seguirà un concert de vals oferit per la Unió Musical de Vilafranca. Albert Prades Monfort, Alejandra Vicente Marín, Andrés Vicent Guzmán, Ariadna Escuin Monfort, Aroa Falcó Ortí, Bruno Altabas Gargallo, Carlota Gargori Querol, Cloe Mestre Signes, David Beltrán Tena, Emilio Escorihuela Sangüesa, Emma Sales Vicente, Leire Bellmunt Monfort, Marc Milian Signes, María Querol Guía, Martina Fabregat Miralles, Natalia Gil García, Nayara Ibáñez Tena, Nuria Monfort Carceller, Pau Bellés Traver i Xavi Mora Martínez són els vint xiquets i xiquetes que representen al municipi.

El dissabte s’inaugurarà la tasca i començaran els festejos taurins i musicals. El diumenge cal ressaltar la celebració del XX Concurs Nacional de Retallades i un Bureo Popular.

El dilluns arribarà el Dia de les Penyes amb música, bous i jocs infantils. El dimarts cobrarà importància la gastronomia amb el Dia de les Paelles. Així mateix, el dimecres serà el Dia dels Quintos amb activitats per a tots.

El dijous 15, dia de la Verge d’Agost i de la Gent Gran, amb la missa en honor a la Verge d’Agost cantada pel Grup de Rondalla i Ball de Vilafranca, un dinar de germanor de la Gent Gran, diferents activitats en la tasca i Ball Pla adult i infantil entre altres.

El divendres 16 es combinaran els festejos del Dia de Sant Roc, dels xiquets i xiquetes i de les disfresses. La missa en honor al patró es realitzarà en l’acabada de restaurar ermita de Sant Roc. Els xiquets i els adults ho passaran en gran amb les diferents festes de disfresses.

L’últim cap de setmana de festejos començarà el dissabte amb jocs infantils, música i bous. Per part seua, el diumenge hi haurà una visita guiada al campanar i un ‘correfoc’ i una traca posaran el fermall d’or a les festes.

Cal assenyalar que l’Ajuntament de Vilafranca és l’encarregat de coordinar els diferents actes del programa juntament amb la col·laboració de les diferents associacions del municipi.