Vilafranca dona la benvinguda a la primavera amb concerts, activitats juvenils i reivindicacions feministes

Agenda Activa de marƧ a Vilafranca

L’agenda cultural del mes de marƧ a Vilafranca ix a la llum amb la diversitat d’activitats com a punt central de la planificaciĆ³ tant per a majors com per a menuts. Els concerts de mĆŗsica en directe, les activitats juvenils i els actes per commemorar el 8-M centren gran part dels actes al marƧ vilafranquĆ­. AixĆ­ mateix, durant tot el mes de marƧ es podrĆ  gaudir de dues exposicions: una que tracta els arbres i la natura a les Sales GĆ²tiques de l’Ajuntament; i una altra que parla de les dones treballadores de Vilafranca al llarg de la histĆ²ria en el marc del Dia de la Dona.

Les reivindicacions del Dia de la Dona s’han organitzat per al mateix 8 de marƧ, quan es llegirĆ  un manifest davant de l’estĆ tua de la Dona Treballadora de Vilafranca. La lectura, amb gran contingut i simbolisme en aquesta data, es realitzarĆ  a les 19.15h. Tanmateix, el 8-M durarĆ  tot el mes de marƧ amb diversos actes com tallers i activitats per a l’alumnat del colĀ·legi o una xerrada a la Casa Social per a tota la poblaciĆ³.

Per una altra banda, els i les joves de Vilafranca tindran l’oportunitat de gaudir d’una agenda molt dinamitzada, ja que es celebraran noves jornades de Corresponsals Juvenils dins de la planificaciĆ³ feta per la Xarxa Jove de la Mancomunitat Els Ports. A mĆ©s, la Biblioteca Municipal Matilde Escuder acollirĆ  un congrĆ©s d’educaciĆ³ i entorn rural. La millora i el foment de l’educaciĆ³, per tant, reben un important protagonisme en aquest mes de marƧ, quan els i les vilafranquines tambĆ© podran participar en excursions, sessions de cinema a la Casa de la Cultura, concerts en directe com el de Xiomara AbellĆ³ o de partits de frontenis o de futbol per donar suport als esportistes locals.