Vilafranca es concentra en el 8M per a reivindicar la igualtat i els drets de les dones

Lectura de manifest a Vilafranca 8M

– Caminades solidĆ ries, actuacions cĆ²miques, jocs de taula i activitats escolars formen part de la programaciĆ³

Una representaciĆ³ dels veĆÆns i veĆÆnes de Vilafranca es va concentrar ahir enfront de l’estĆ tua de la Dona Treballadora per a llegir un manifest reivindicatiu en favor de la igualtat i els drets de les dones. “Les dones sĆ³n un pilar bĆ sic de la nostra societat. HistĆ²ricament oblidades o apartades, no devem sinĆ³ estar unides i units per a enaltir aquest paper fonamental que realitzen les dones en tots els Ć mbits de la societat” afirma l’alcaldessa, Silvia Colom.

A mĆ©s, de la faƧana de l’ajuntament es va penjar una pancarta en la qual es podia llegir ‘llibertat, igualtat, sororitat’ i es van repartir xapes del 8M. Totes dues creativitats van ser realitzades el passat dia 4 en un taller participatiu.

Les activitats pel 8M a Vilafranca continuaran durant tota aquesta setmana. Aquesta mateixa vesprada, a les 18h a la Casa Social tindrĆ  lloc la xarrada ‘Per a presumir no cal patir’ a cĆ rrec del Centre Dona Rural de Sant Mateu. El divendres la Biblioteca acollirĆ  de 17h a 20h una sessiĆ³ del joc de taula ‘Qui Ć©s ella?’. AixĆ­ mateix, el dissabte el Teatre Carles Pons serĆ  l’escenari des de les 18h de l’actuaciĆ³ cĆ²mica ‘ Dominas, chonis y princesas’ dirigida a pĆŗblic jove i adult i guiada per Loles Serrano. Les activitats del Dia Internacional de la Dona finalitzaran el diumenge 13 amb una caminada de germanor patrocinada pel Grup de Dones de Vilafranca i que comenƧarĆ  a les 9.30h a l’ajuntament o a les 10h en La Parreta.

De la mateixa manera, ressaltar que els centres educatius i la residĆØncia de la tercera edat del municipi tambĆ© estan realitzant activitats en pro de la igualtat.