Home Noticies Vilafranca es prepara per a viure la XXVIII Fira de la Magdalena

Vilafranca es prepara per a viure la XXVIII Fira de la Magdalena

Vilafranca celebrarà del 17 al 19 de juliol la XXVIII Fira de la Magdalena, tres dies en què el municipi tornarà a convertir-se en un punt de trobada per al sector ramader i eqüestre, amb una programació que també inclou activitats culturals, esportives, gastronòmiques i familiars.

La fira arrancarà el divendres 17 de juliol amb la presentació del llibre Lo que me contaron las piedras, de Pedro Luis Bellés Puig, a la Casa Social. La jornada es completarà amb el XXVIII Concert Extraordinari de la Fira de la Magdalena, a càrrec de la Unió Musical de Vilafranca, que interpretarà obres de Falla, Beethoven, Perales i Strauss sota la direcció de Pau Monfort, amb la pianista Sofia Monfort.

El dissabte 18 de juliol serà el dia central de la fira amb l’obertura del recinte firal i la celebració del XXV Cross Popular Fira de la Magdalena. A les 12.00 hores tindrà lloc la inauguració oficial, amb la participació de l’alcaldessa, la corporació municipal i els representants de Vilafranca 2025. Durant el matí també hi haurà cercavila amb la Colla de Dolçainers i Tabaleters “El Soroll” i tallers d’artesania oberts a tots els públics.

La vesprada continuarà amb el tradicional dinar de germanor dels genets, l’arribada de la secció ramadera i una exhibició de transhumància amb cavalls i “cabestros” de la ramaderia El Gallo. A més, hi haurà un parc infantil patrocinat per la Diputació de Castelló, una demostració de ferratge i podologia equina i l’actuació musical del grup Olden Dream al carrer Explorador Andrés, abans del tancament del recinte firal.

El diumenge 19 de juliol, la fira obrirà novament les portes amb activitats destacades com el tir i arrossegament, els tallers d’artesania i el I Open d’Escacs de Vilafranca, organitzat amb la col·laboració de l’Escola d’Escacs de Castelló.

Durant tot el cap de setmana, els assistents podran disposar de servei de barra en dos punts del recinte firal: a la plaça de bous, gestionat per la Majoralia de Sant Antoni 2027, i al carrer Explorador Andrés, a càrrec de la Comissió de Festes 2026, amb l’objectiu de completar l’oferta lúdica i gastronòmica de la fira.

Amb aquesta nova edició, la Fira de la Magdalena tornarà a convertir Vilafranca en un punt de referència per al sector ramader i eqüestre de la comarca, alhora que oferirà un ampli programa d’activitats pensat perquè veïns i visitants gaudisquen d’un cap de setmana ple de tradició, cultura i oci.

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.