Vilafranca inicia les seues festes patronals amb la igualtat per bandera

Vilafranca inicia sus fiestas patronales con la igualdad por bandera // Vilafranca inicia les seues festes patronals amb la igualtat per bandera

Des d’ahir divendres i fins al 18 d’agost, Vilafranca celebra les seues festes patronals en honor a Sant Roc. Actes taurins, religiosos, mĆŗsica, esport, cultura i diversiĆ³ ompliran la localitat durant els prĆ²xims dies.

Els actes van comenƧar ahir. Els cadafals, desprĆ©s del muntatge, ja ambienten la plaƧa En Blasc com a prĆØvia als actes taurins. D’igual manera, el volteig general de campanes va anunciar l’inici de les celebracions. La vesprada, d’altra banda, va comptar amb la final del campionat de futbol sala que ve organitzant el Club de Futbol Vilafranca al poliesportiu. Tot seguit arrancava la cercavila de la UniĆ³ MĆŗsical de Villafranca des de la PlaƧa de l’EsglĆ©sia. Encara que un dels moments mĆ©s esperats de la jornada va ser, a la nit, la presentaciĆ³ dels i les representants de les festes, a cĆ rrec de la Xalera. Albert Prades Monfort, Alejandra Vicente MarĆ­n, AndrĆ©s Vicent GuzmĆ”n, Ariadna Escuin Monfort, Aroa FalcĆ³ OrtĆ­, Bruno Altabas Gargallo, Carlota Gargori Querol, Cloe Mestre Signes, David BeltrĆ”n Tena, Emilio Escorihuela SangĆ¼esa, Emma Sales Vicente, Leire Bellmunt Monfort, Marc Milian Signes, MarĆ­a Querol GuĆ­a, Martina Fabregat Miralles, Natalia Gil GarcĆ­a, Nayara IbƔƱez Tena, Nuria Monfort Carceller, Pau BellĆ©s Traver i Xavi Mora MartĆ­nez sĆ³n els vint xiquets i xiquetes que personifiquen al municipi. La intenciĆ³, com es fa des de l’any passat, Ć©s donar el mateix protagonisme a xics i xiques i eliminar aixĆ­ la figura de les reines i festeres. A mĆ©s, no va faltar el vals oferit per la UniĆ³ Musical de Vilafranca a la plaƧa PeirĆ³ Escala.

Avui dissabte les activitats s’inicien amb el tir al plat al camp del Pla de Mosorro que organitza el Club de CaƧadors “La Villafranquina”. DesprĆ©s arribarĆ  la concentraciĆ³ i eixida motera de “La Marmita R”. I a continuaciĆ³ s’inauguraran les diferents exposicions, amb l’acompanyament de la UniĆ³ Musical de Vilafranca. Seguidament s’obrirĆ  la Tasca en l’Avinguda del Llosar. A les 14 hores es donarĆ  inici als actes taurins amb l’entrada del bou “CĆ³ndor” del ferro de Torrehandilla, adquirit a la finca de Sergio Centelles. A la vesprada el corro de vaques de la ramaderia RaĆŗl Monferrer de Forniche (Terol) estĆ  organitzat per la ComissiĆ³ de Penyes 2017. La mĆŗsica pop-rock dels 80 sonarĆ  mĆ©s tard amb l’actuaciĆ³ a la Tasca de “Neura’s Trio”. A la nit, l’embolada donarĆ  pas al ball amb l’orquestra Mala Vida. DesprĆ©s la diversiĆ³ continuarĆ  a la Carpa de festes amb la discomĆ³vil.

DemĆ  diumenge despertarĆ  amb la caminada un “Tomb pel terme”. Al migdia obrirĆ  la Tasca. La vesprada serĆ  per al XX Concurs Nacional de Retallades. DesprĆ©s la cercavila de la banda local fins a la Tasca precedirĆ  al “tardeo” amb l’AssociaciĆ³ Cultural Bureo La Iglesuela-Vilafranca i el Grup de Rondalla i Ball de Vilafranca. A la nit hi haurĆ  bureo.