Vilafranca lluita pels drets de les dones

Amb motiu del Dia Internacional de la Dona que es commemora el diumenge 8 de marƧ, l’Ajuntament de Vilafranca, l’AgĆØncia d’Igualtat del Municipis i diferents entitats locals estan duent a terme una sĆØrie d’activitats que es prolongaran fins al mes d’abril.

D’aquesta forma, dissabte passat va tindre lloc un taller d’autodefensa feminista dirigit per Marga Montes en el qual van participar una vintena de persones entre dones i homes de diferents edats. L’edat de participaciĆ³ era a partir de 12 anys. En el curs es va aprendre no sols a defensar-se en diferent situacions d’assalt o perilloses, sinĆ³ tambĆ© a caure i a reaccionar.

AixĆ­ mateix, dins de la campanya ā€œNo a la violĆØncia masclistaā€ s’han instalĀ·lat dos senyals de ā€œprohibitā€ en forma de cor partit amb l’eslĆ²gan ā€œNo violĆØncia masclistaā€. A mĆ©s, es pot visitar a la Casa de la Cultura l’exposiciĆ³ ā€œArt visual amb perspectiva de gĆØnereā€ d’Anne Barton de Mayor basada en dos murals originals. Amb aquestes activitats es busca trencar amb els estereotips de gĆØnere i acabar amb la violĆØncia masclista.

D’igual manera, l’alumnat de quart a sisĆ© de primĆ ria del ColĀ·legi del municipi ha participat en el taller ā€œTotes les professions sĆ³n per a tots i totesā€, una activitat per a visibilitzar algunes de les professions mĆ©s masculinitzades i trencar amb la barrera i l’estereotip que sĆ³n ā€œper a homesā€. AixĆ­, els alumnes i alumnes van escoltar els ensenyaments i consells de les bomberes forestals de Morella Elena MartĆ­, Raquel Barreda i Marta JuliĆ”n; de l’alcaldessa de Vilafranca, Silvia Colom i de l’Agent Local, Silvia Badal. Amb l’activitat s’ha buscat mostrar a l’alumnat que el gĆØnere no marca diferĆØncies i que totes i tots tenen les mateixes oportunitats de complir els seus somnis i ser qui vulguen ser.

De la mateixa manera, les alumnes i alumnes del CEIP En Blasc dā€™AlagĆ³ estan elaborant un calendari feminista amb algunes dones que siguen importants per a ells i elles i per a la histĆ²ria de la humanitat. L’activitat compta amb la colĀ·laboraciĆ³ de la Assemblea de CooperaciĆ³ per la Pau, el professorat i l’AgĆØncia d’Igualtat.

Aquesta mateixa vesprada a les 19h es durĆ  a terme una concentraciĆ³ i lectura de manifestos en defensa dels drets de les dones i en rebuig a les violĆØncies masclistes. L’activitat, organitzada pel Grup de Dones, l’Ajuntament i l’AgĆØncia d’Igualtat, tindrĆ  lloc davant de l’estĆ tua de la dona treballadora. En acabar, se celebrarĆ  un cinema fĆ²rum organitzat pel Grup de Dones i UGT Comarques Nord en el qual es visualitzarĆ  la pelĀ·lĆ­cula ā€œUna qĆ¼estiĆ³ de gĆØnereā€.

Les activitats continuaran demĆ  amb la representaciĆ³ de l’obra ā€œMe quiere no me hiereā€ per Arantxa CatalĆ  i Antonio Guerrero. L’obra, que busca visibilitzar la violĆØncia i la desigualtat de gĆØnere, serĆ  a les 19h a la Sala de Teatre Carles Pons de la Casa de Cultura i l’activitat l’ha organitzada el Grup de Dones i l’AgĆØncia d’Igualtat de l’Ajuntament. La jornada acabarĆ  amb el sopar de sĆ²cies de l’associaciĆ³ de dones en l’edifici polivalent.

El diumenge 8, Dia Internacional de la Dona, es presentarĆ  a les Sales GĆ²tiques de l’Ajuntament l’exposiciĆ³ ā€œLes nostres dones, la seua saviesaā€ creada per l’alumnat de l’IES Vilafranca. Mares i Ć vies, totes elles veĆÆnes vilafranquines, s’uniran a grans figures de la histĆ²ria en una exposiciĆ³ Ćŗnica, singular i en pro de la igualtat.

Assenyalar que els centres educatius del municipi i l’AgĆØncia d’Igualtat realitzen activitats en pro de la igualtat i la lluita contra la violĆØncia de gĆØnere durant tot l’any.