Vilafranca recupera l’esplendor de la Fira de la Magdalena

Avinguda de CastellĆ³ a la Fira de la Magdalena / Avenida de CastellĆ³ en la Fira de la Magdalena

MĆ©s de 100 exemplars equins, la participaciĆ³ de tots els ramaders locals i el comerƧ de la Vila tornen la vida a l’esdeveniment

Vilafranca ha tornat a respirar Fira de la Magdalena durant dos dies. El dissabte els i les representants de festes inauguraven l’esdeveniment amb la presĆØncia de l’alcaldessa, Silvia Colom, i el diputat de Desenvolupament Rural, Santi PĆ©rez. L’alcaldessa ha destacat que ā€œla Fira ha estat possible grĆ cies a la feina de tot el personal municipal i l’equip de Govern. A mĆ©s, hem d’agrair la colĀ·laboraciĆ³ del comerƧ local i de tots els ramaders de la localitat i pobles el nostre entorn que han exposat bestiar ovĆ­, cabrum i bovĆ­ i tambĆ© mĆ©s d’un centenar de cavalls, rucs i masclesā€. La Fira per agrair la seva colĀ·laboraciĆ³ i incentivar la seva presĆØncia ha sortejat, com Ć©s tradiciĆ³, un poltre.

TambĆ© cal ressenyar la presĆØncia dels majoralesses de Sant Antoni que han presentat al seu bou, Pelele. Els majorals de Sant Antoni i el Club de Futbol han muntat les barres perquĆØ tots els visitants pogueren refrescar-se.

La Fira ha suposat un motiu de trobada per a tots els vilafranquins. El comerƧ local, que ha obert durant el cap de setmana, ha rebut veĆÆns i visitants i tambĆ© els oriĆ¼nds de la localitat que passen l’estiu a la Vila. “Hem notat que la gent tenia ganes d’estar al poble, de tornar al poble i de gaudir-ne”, ha apuntat l’alcaldessa.

La Fira ha comptat amb un gran nombre de llocs comercials i ha destacat la secciĆ³ artesana. Durant el cap de setmana s’han organitzat nombrosos esdeveniments i activitats. Sens dubte una de les mĆ©s multitudinĆ ries ha estat el Cross Fira de la Magdalena, organitzat pel Club Tripicaio. TambĆ© ha cridat l’atenciĆ³ el trasllat de bestiar transhumant, la cercavila a cĆ rrec d’El Soroll o la presentaciĆ³ del llibre Susurros del Agua de Pedro Luis BellĆ©s Puig. Sergi Monfort i Nandet han ofert una visita guiada a la pedra seca, a la plaƧa de toros s’ha pogut contemplar una exhibiciĆ³ de doma amateur i el veterinari Honorio Carceller Sales ha ofert una xerrada sobre el sector primari com a motor del medi rural.

A mĆ©s, al si de la Fira, al costat de la plaƧa de toros, la DiputaciĆ³ de CastellĆ³ ha ofert l’exposiciĆ³ itinerant que recorda els 200 anys de la seua existĆØncia. Per SĆ­lvia Colom “ha estat un cap de setmana de trobada, comerƧ, activitat ramadera i una expressiĆ³ d’un poble viu com Ć©s Vilafranca”.

SecciĆ³ ramadera a la Fira de la Magdalena / SecciĆ³n ganadera en la Fira de la Magdalena