Ha detectat una mala praxi a l’Ajuntament de Vilafranca i pot aportar proves d’aquesta conducta?
Utilitzant l’aplicació, que garanteix la confidencialitat, pot fer que s’investigue el cas i s’actue per a millorar la integritat del sector públic.
Pot triar una comunicació totalment anònima.
Pot fer el seguiment de la comunicació a través d’un canal segur i conversar amb l’òrgan gestor de la bústia, independent en l’exercici de les seves funcions.
La bústia naix amb l’objectiu d’afavorir el compliment dels principis o les regles ètiques i de bon govern i administració que han de seguir els càrrecs electes i el personal al servei dels òrgans i les entitats municipals.
Es tracta d’un canal segur i bidireccional que promou la col·laboració entre l’Administració municipal i les persones per a conrear els valors ètics en la gestió pública a través de la participació.
La bústia garanteix en tot moment la confidencialitat. La persona que fa la comunicació té dret a la protecció eficaç de la seva identitat i integritat laboral, i a la plena garantia de l’anonimat en l’entorn digital si opta per fer la comunicació de manera anònima.
Aquesta aplicació és el canal prioritari d’admissió de les comunicacions de la bústia, ja que és l’únic que garanteix la confidencialitat i permet l’anonimat de les comunicacions durant tot el procés.
La presentació de comunicacions a través de la Bústia de Denúncies d’aquest organisme implica l’acceptació de les seues condicions d’ús, aprovades mitjançant la política per la qual es regula el seu funcionament.