Vilafranca bonifica amb un 95% les obres durant l’any vinent

Reduccions d'impostos a Vilafranca
  • L’Ajuntament redueix en un 50% la taxa d’obres en el barri antic i en un 75% les que s’executen en masos, La Pobla de Bellestar i El Llosar

L’Ajuntament de Vilafranca ha aprovat diverses mesures fiscals de gran importĆ ncia per a activar l’economia local i beneficiar aixĆ­ a veĆÆns i empreses. Una de les mĆ©s significatives Ć©s la bonificaciĆ³, durant l’any vinent, del 95% de l’impost sobre les obres que es realitzen. Segons l’alcaldessa la mesura tĆ© un doble objectiu “ajudar a tots els vilafranquins i vilafranquines desprĆ©s de la situaciĆ³ del Covid i tambĆ© a tots els que van patir desperfectes per la borrasca GlĆ²ria que va deixar grans danys a conseqĆ¼ĆØncia de la nevada”.

Es tracta de la mesura de foment econĆ²mic mĆ©s ambiciosa que mai ha pres el consistori.

Reduccions definitives

No Ć©s l’Ćŗnica mesura que ha posat en marxa el consistori. L’Ajuntament ha fet un pas decisiu per a fomentar la rehabilitaciĆ³ del nucli antic. AixĆ­, de manera definitiva les obres de construccions i instalĀ·lacions en el nucli antic tindran una bonificaciĆ³ del 50%. D’aquesta manera es busca incentivar la realitzaciĆ³ de millores en la part histĆ²rica de la vila.

D’altra banda el municipi bonificarĆ  amb un 75% les obres que es realitzen en masies situades fora del sĆ²l urbĆ  i en les pedanies de La Pobla de Bellestar i el Llosar. En aquest cas la bonificaciĆ³ tambĆ© tĆ© un carĆ cter definitiu.

Com en la resta de mesures fiscals aprovades, el consistori sempre tĆ© en compte la situaciĆ³ de l’economia municipal per a no posar en risc els comptes de l’Ajuntament.