El Capsigrany ompli de cultura els carrers de Vilafranca

L'organitzaciĆ³ del Capsigrany junt amb La Xalera

Companyies de diferents autonomies han participat en la XXIII Mostra de Teatre

Aquest passat cap de setmana, tots els racons de Vilafranca es van omplir de teatre i cultura amb l’ediciĆ³ nĆŗmero XXIII de la Mostra de Teatre Capsigrany. Tot i passat alguns moments per pluja, gent de totes les edats va poder gaudir durant els tres dies d’obres d’arts escĆØniques de diferents comunitats autĆ²nomes grĆ cies als organitzadors i organitzadores de la mostra i a la colĀ·laboraciĆ³ de l’Ć rea de cultura de lā€™Ajuntament de Vilafranca.

El divendres va comenƧar la mostra amb el teatre participatiu T’estime, que va aglutinar els adolescents del poble per tal de fer reflexionar sobre les relacions tĆ²xiques. MĆ©s tard, es va fer la inauguraciĆ³ a cĆ rrec dels membres de La Xalera, que va donar pas a una obra que venia des de Navarra, La Reina del Arga, una obra plena d’emociĆ³ que va aconseguir commoure al pĆŗblic.

Com cada any, el dissabte es va obrir amb una obra per als i les mĆ©s joves, xiquets i xiquetes van poder gaudir de Clic!, que els va endinsar en la importĆ ncia de cuidar el medi ambient. Durant la vesprada, va vindre des de Biscaia l’obra Al final del camino, que va obrir les portes als mĆ©s adults al mĆ³n de les drag queens, aquesta va acabar passada per aigua.. A mĆ©s, Mauthausen, la voz de mi abuelo es va poder portar a terme desprĆ©s de la seua cancelĀ·laciĆ³ l’any anterior, aquesta va fer un viatge per una histĆ²ria real d’un espanyol a aquest camp de concentraciĆ³, i va aconseguir omplir quasi al complet la Sala Carles Pons. I finalment, l’espectacle de circ Mira’t, de Catalunya, va tancar la segona jornada del festival aportant lā€™acrobĆ cia i lā€™equilibri que el caracteritzen.

El pĆŗblic jove va participar en l’obra Maria vol ser futbolista a la PlaƧa d’En Blasc, un espectacle participatiu que va iniciar l’Ćŗltima jornada del Capsigrany. A la vesprada, el grup local La Xalera va ser l’encarregat de tancar la mostra amb l’espectacle Bambant pel carrer, on, tot i estar plovent, el pĆŗblic va assistir per poder gaudir de tres microteatres situats arreu del poble.

Lā€™Ajuntament de Vilafranca agraeix als organitzadors tot el treball realitzat, i l’organitzaciĆ³ del Capsigrany afirma que ā€œha estat una mostra molt exitosaā€ i agraeix a tot el pĆŗblic la seua participaciĆ³ que ā€œha fet de la XXIII ediciĆ³ del Capsigrany, una mostra de teatre Ćŗnica i molt especialā€.