El Doctor en Biologia i investigador Ricard Pitarch Medalla de la Vila 2024

-L’Ajuntament de Vilafranca premia la seua trajectĆ²ria cientĆ­fica i professional en l’estudi de la flora de Vilafranca i les provĆ­ncies de CastellĆ³ i Terol

L’Ajuntament de Vilafranca ha guardonat al Doctor en Biologia, mestre i investigador Ricard Pitarch GarcĆ­a amb la Medalla de la Vila 2024. AixĆ­ ho ha donat a conĆ©ixer l’alcaldessa de Vilafranca, Silvia Colom, qui ha destacat ā€œla seua trajectĆ²ria cientĆ­fica i professional durant dĆØcades aprofundint en el coneixement de la flora de Vilafranca i les provĆ­ncies de CastellĆ³ i Terolā€.

Cal recordar que Ricard Pitarch GarcĆ­a tambĆ© va ser guardonat en 2018 amb el premi Ciutat de CastellĆ³ en l’Ć rea de CiĆØncies Experimentals i Tecnologia. L’acte de lliurament de la Medalla de la Vila s’efectuarĆ  el prĆ²xim 17 de febrer de 2024, dins dels actes de commemoraciĆ³ del 785 aniversari de la Carta de PoblaciĆ³.

En este esdeveniment tambĆ© es farĆ  lliurament del premi d’investigaciĆ³ Explorador AndrĆ©s, que premia als millors treballs de final de Grau que aprofundisquen en la histĆ²ria de Vilafranca. El jurat determinarĆ  qui Ć©s el mereixedor o mereixedora d’este guardĆ³.

Ricard Pitarch GarcĆ­a Ć©s autor o coautor de mĆ©s de deu llibres sobre flora i vegetaciĆ³. En quasi tots els casos es tracta d’estudis sobre Vilafranca, la ciutat de CastellĆ³, l’interior de la provĆ­ncia de CastellĆ³ i la Comunitat Valenciana. Alguna d’estes publicacions ha sigut editada per l’Ajuntament de Vilafranca. AixĆ­ mateix la Medalla de la Vila 2024 ha realitzat estudis especĆ­fics sobre el bosc de Palomita de Vilafranca, la guia ornamental de la Universitat Jaume I o els parcs i jardins de la capital de la Plana.

Amb tot Pitarch s’ha convertit en una figura clau en l’estudi i divulgaciĆ³ de la flora, ja que de manera constant i totalment altruista ha guiat desenes d’excursions i recorreguts per l’entorn de Vilafranca per a donar a conĆ©ixer a la ciutadania la riquesa botĆ nica que ens envolta.