Ricard Pitarch, Paula Mestre i Laura Cubertorer guardonats en la commemoraciĆ³ del 785 aniversari de la Carta Pobla a Vilafranca

– Ricard Pitarch rebrĆ  la Medalla de la Vila i Paula Mestre i Laura Cubertorer el premi Explorador AndrĆ©s

El prĆ²xim dissabte 17 de febrer se celebrarĆ  l’acte de l’aniversari de la Carta Pobla amb l’entrega de la medalla de la Vila a Ricard Pitarch i del premi Explorador AndrĆ©s a Paula Mestre i a Laura Cubertorer.

Enguany la Carta Pobla celebra els seus 785 anys des que va ser atorgada pel noble aragonĆ©s En Blasc d’AlagĆ³. L’any 2014, durant l’alcaldia d’Oscar Tena, es va instaurar l’entrega de la Medalla de la Vila i del Premi Explorador AndrĆ©s per a commemorar l’aniversari de la Carta Pobla. Enguany, aquests dos guardons celebren 10 anys.

La Medalla de la Vila s’atorga cada any a una persona o colĀ·lectiu rellevant en el municipi. Aquest any la rebrĆ  Ricard Pitarch. Ricard Pitarch GarcĆ­a Ć©s autor o coautor de mĆ©s de deu llibres sobre flora i vegetaciĆ³. Molts dels seus estudis giren entorn Vilafranca i alguna de les seues publicacions ha estat editada per l’Ajuntament de Vilafranca. AixĆ­ doncs, Ricard Pitarch serĆ  la Medalla de la Vila 2024, i se sumarĆ  a una llarga llista amb l’AssociaciĆ³ FrancolĆ­, Ignasi Llopis, el Centre Excursionista, el CF Vilafranca, Eduardo GarcĆ­a, Rafael Monferrer, i un llarg etcĆØtera de guardonats amb aquest reconeixement.

AixĆ­ mateix, el Premi Explorador AndrĆ©s es va crear per a fomentar els treballs de recerca (treballs final de grau, mĆ ster o tesis) relacionats amb el municipi que puguen aportar algun aspecte positiu per a aquest. Paula Mestre i Laura Cubertorer rebran aquest reconeixement pels seus treballs. Paula per ‘RecuperaciĆ³ de la MemĆ²ria Oral de l’Escola de Masos de la Pobleta de Sant Miquel’, i Laura per ‘(Re) trobar les arrels. El despoblament i la joventut. ProducciĆ³ d’un curtmetratge documental’.

A mĆ©s, enguany, durant aquest acte, l’Ajuntament de Vilafranca realitzarĆ  un reconeixement pĆ²stum al qual va ser primer alcalde democrĆ tic de la localitat, Jaime Vives Lorenz, mort el 2023.

Des de l’Ajuntament de Vilafranca, l’alcaldessa SĆ­lvia Colom convida a tots els veĆÆns i veĆÆnes a la Casa de la Cultura el prĆ²xim dissabte 17 de febrer per a assistir a l’entrega d’aquests guardons i de l’homenatge que commemoren el 785 aniversari de la Carta Pobla.