Connecta Natura reparteix planter a Vilafranca per recuperar la biodiversitat de l’entorn

El passat diumenge 21 d’abril, Connecta Natura va acudir a Vilafranca per a fer un repartiment de planter de varietats tradicionals. Es van repartir tomates, enciams i albergĆ­nies, entre d’altres.

L’associaciĆ³ Connecta Natura ja va portar a terme al municipi una jornada de la carabassa uns mesos enrere. Aquest tipus d’accions les duen a terme per a sensibilitzar la poblaciĆ³ i aportar un gra de sorra a la recuperaciĆ³ de la biodiversitat de l’entorn, aixĆ­, es lluita contra la pĆØrdua d’aquestes varietats tradicionals. DesprĆ©s de fer un recorregut per diversos pobles de la provĆ­ncia repartint planter, van parar a Vilafranca.

Per a dur a terme aquesta acciĆ³, es va enviar, un mes enrere, un document perquĆØ s’apuntara tota aquella persona que volia rebre algun tipus de varietat. AixĆ­, des de l’associaciĆ³ es podia organitzar la quantitat i la varietat que s’anava a repartir al poble. “Va ser una gran sorpresa quan vam veure acudir a tanta gent. L’activitat va tindre una acollida molt gran i, fins i tot, es va haver de racionar el que s’havia portat perquĆØ no volĆ­em que ningĆŗ es quedara sense” afirma Cristina Albert, regidora d’agricultura i medi ambient de l’Ajuntament de Vilafranca.

AixĆ­ doncs, amb la colĀ·laboraciĆ³ de l’Ajuntament de Vilafranca, Connecta Natura du a terme aquest tipus d’accions i aposta per l’agricultura vilafranquina tradicional i per la seua perduraciĆ³.