Vilafranca s’activa amb l’Agenda de maig

Vilafranca arriba carregada d’activitats per a tots els gustos durant el mes de maig amb l’Agenda Activa. Cultura, festa, visites, mĆŗsica i molt mĆ©s, seran els protagonistes d’aquest mes de primavera.

La Fira de l’Ovella i de la Cabra, celebrada els dies 4 i 5 de maig, serĆ  la gran protagonista d’aquest mes, ja que celebrarĆ  la seua Ia ediciĆ³. El dissabte comenƧarĆ  amb una exhibiciĆ³ de gossos de rabera amb Juli Bayot. A aĆ§Ć² li seguirĆ  la inauguraciĆ³ oficial de la fira i un tast guiat, amb presentaciĆ³ dels productors i productores. Seguidament, es podrĆ  gaudir d’un menĆŗ de pastor a l’Escudella. DesprĆ©s, es durĆ  a terme un taller de llana i un tardeo amb bureo i torrades. El diumenge dia 5, a les 18.30 h, es projectarĆ  a la Casa Social el documental ‘Mujeres de viento, tierra y ganado’, que conclourĆ  la fira.

Els amants de la histĆ²ria del poble podran gaudir de visites guiades pels monuments i els museus, que tindran l’horari tĆ­pic de primavera, Ć©s a dir, dimecres, dijous i diumenge a les 11.30ā€Æh i divendres i dissabte tambĆ© a les 16.30 h. TambĆ©, es faran visites guiades pel centre histĆ²ric de dilluns a diumenge. Per a aquestes cal concretar l’hora i el lloc amb la Tourist Info. El dissabte 4 de maig es durĆ  a terme una visita a la Covatina, dins del cicle del Pla de posada en valor de l’Art Rupestre del Museu de la Valltorta. TambĆ©, el dia 11 es farĆ  una excursiĆ³ gratuĆÆta per l’entorn de Vilafranca amb motiu del Dia de la Geologia. A mĆ©s, Guillem Monferrer oferirĆ  el dia 12 la visita guiada ‘ViolĆØncia i misteri a Vilafranca’. El dia 18 de maig, amb motiu del Dia Internacional dels Museus, es faran visites guiades gratuĆÆtes a aquests.

A mĆ©s, es podran visitar exposicions com ‘Amigurumi’ a les Sales GĆ²tiques de l’Ajuntament, que nomĆ©s estarĆ  fins al 5 de maig, o “Piedra sobre piedra” d’Irene Zottola, una exposiciĆ³ fotogrĆ fica del cicle ‘ImaginĆ ria’. La inauguraciĆ³ d’aquesta serĆ  el dia 10 a les 12 h.

Per als que prefereixen el cinema, hi haurĆ  sessions infantils i d’adults a la Casa Social cada diumenge, amb pelĀ·lĆ­cules com ‘Wish’, ‘Trolls 3’, ‘Oppenheimer’, ‘Asesinato en el Orient Express’ i ‘El maestro que prometiĆ³ el mar’.

La mĆŗsica tambĆ© tindrĆ  el seu protagonisme, amb el concert de primavera del cor de majors de l’UJI al Teatre Carles Pons, que se celebrarĆ  el 19 de maig. TambĆ©, el concert de Santero y los muchachos, el dia 25. A mĆ©s, la UniĆ³ Musical de Vilafranca participarĆ  el dia 12, en el 45Ć© Certamen de bandes a l’Auditori i Palau de Congressos de CastellĆ³.

A mĆ©s, no faltaran les festes amb la Festa de Pasqua del Llosar, el 20 de maig i la Festa Penya Taurina, del 31 de maig a l’1 de juny. Durant la primera es celebraran les misses i processons tradicionals d’aquesta, i tambĆ© actuarĆ  la Rondalla i el Grup de Ball. Mentre que la festa de la penya taurina estarĆ  composta per exhibicions de bous i d’emboladors, un memorial al Disco-Pub PeĆ¼c i Disco-Pub Audio ManyĆ  amb DJs locals, festa a la nit amb Disconight, corros de vaques, un tardeo, i l’actuaciĆ³ de ‘Los Simples’.

Els mĆ©s xicotets podran gaudir de tallers, excursions i activitats educatives que es duran a terme al CEIP i a l’IES. Aquest Ćŗltim acollirĆ , el 5 de maig, una jornada d’esport adaptat de COCEMFE; del 8 a l’11, viatjaran fins a Altea per a participar a ‘Com sona l’ESO’; el dia 24 tindrĆ  lloc la graduaciĆ³ de l’alumnat de batxillerat; i el dia 31 es graduarĆ  l’alumnat de cicles. A mĆ©s, l’IES tambĆ© participarĆ  el 3 de maig en la II Fira de formaciĆ³ professional de les comarques d’interior a Benassal. Per l’altre costat, el CEIP farĆ  la Fira del Llibre el 8 de maig, una excursiĆ³ a Port Aventura el 21 i 22, una excursiĆ³ a CastellĆ³ el 37, i una excursiĆ³ a Apivillores el 28.

El dia 13 de maig, Irene Montoliu oferirĆ  un capvespre de meditaciĆ³ guiada. Mentre que el dissabte 25, Versus Training i Querol Assessors faran una sessiĆ³ de coaching empresarial ‘Salir del bucle’.

Durant tot el mes de maig es podrĆ  accedir a diferents formacions. S’iniciarĆ  el curs de primers auxilis i socorrisme aquĆ tic. El 2 de maig es durĆ  a terme el curs de renovaciĆ³ de manipulador de productes fitosanitaris bĆ sics. Durant els dies 6, 7 i 8, Irene Zottola oferirĆ  un taller de fotografia anomenat ‘Imatges i paraules mitjanƧant la fotografia i la poesia’. I finalment, del 24 de maig al 3 de juny serĆ  el procĆ©s d’admissiĆ³ als cicles de l’IES Vilafranca.

Finalment, per a completar l’oferta, hi haurĆ  activitats religioses, com les rogatives a Sant Miquel i Sant Isidre, celebrades el 5 i l’11 de maig, respectivament. En l’Ćŗltima es beneirĆ  el Terme al PeirĆ³.