Cultura, esport i natura a l’Agenda Activa de setembre de Vilafranca

Vilafranca ha presentat l’Agenda Activa d’aquest mes de setembre. Dins d’aquesta hi ha activitats esportives, festes religioses, exposicions, actuacions musicals, excursions, i un llarg etcĆØtera d’actes que faran que veĆÆns i veĆÆnes gaudisquen de l’entrada de la tardor d’una manera especial.

El que mĆ©s destaca d’aquesta Agenda Ć©s la Festa de la Mare de dĆ©u del Llosar, que es portarĆ  a terme els dies 7 i 8. La Majoralia ha organitzat tot un cap de setmana de tradicions, en el qual no faltaran actes com el ball pla, la novena o el repartiment de pastissos, entre d’altres.

Durant tot el mes estaran disponibles les exposicions ‘Quaranta anys del Grup FotogrĆ fic de Vilafranca’, ‘Els nostres colors’ i ‘MemĆ²ria, massa memĆ²ria’. La primera es podrĆ  visitar fins al 24 de setembre, mentre que la segona estarĆ  disponible fins a l’1 d’octubre, i la tercera s’inaugurarĆ  el 30 de setembre, per a mantindre’s fins al 29 d’octubre.

A mĆ©s, com cada mes d’estiu, es podrĆ  reservar plaƧa per a assistir a les visites guiades de l’Oficina de Turisme de Vilafranca. Aquestes es realitzen tant pel centre histĆ²ric del municipi com pels monuments i museus mĆ©s caracterĆ­stics d’aquest. Tanmateix, aquestes visites guiades seran gratuĆÆtes des del 27 de setembre fins a l’1 d’octubre, amb motiu de la celebraciĆ³ del Dia Mundial del Turisme. TambĆ©, el primer diumenge del mes, es farĆ  una visita a la Covatina, dins del Pla de Posada en Valor de l’Art Rupestre. A mĆ©s, el dia 24, Els Ports Ć©s AutĆØntic organitza una visita teatralitzada a la Pedra en Sec. I Sergi Monfort durĆ  a terme una excursiĆ³ a la llum de la lluna el dia 29.

L’esport tambĆ© es fa el seu espai en aquesta agenda. El primer diumenge del mes se celebrarĆ  el Trofeu Escoles de ciclisme i el Challenge Interprovincial de Ciclisme de FĆØmines. A mĆ©s, el dia 17, arribarĆ  la clĆ ssica Cursa Entreparets, que celebrarĆ  la seua XIV ediciĆ³.

AixĆ­ mateix, el dia 9 de setembre tindrĆ  lloc el concert de l’EstanƧa HarmĆ²nica, a cĆ rrec de Divina ConcĆ²rdia. I continuant amb la mĆŗsica, Celia Alonso oferirĆ , el dia 16, un concert i la cerimĆ²nia del cacau, a les Coves del Forcall.

Finalment, la gent gran Ć©s, tambĆ©, protagonista d’aquesta agenda. Del 18 al 24 de setembre es duran a terme les jornades de la gent gran, en les quals es faran xerrades, excursions, concursos, caminades i projeccions. TambĆ©, cal destacar que la matrĆ­cula per a la Universitat per a Majors s’obrirĆ  el dia 12 de setembre, per a tot aquell que vulga assistir a les classes i aprendre diferents aspectes.