El president de la DiputaciĆ³ visita les obres del nou Parador i el nou centre de visitants

Visita del president de la DiputaciĆ³

*Nota de premsa de la DiputaciĆ³ de CastellĆ³

El turisme apareix com un dels principals motors econĆ²mics de nombrosos municipis de lā€™interior de la provĆ­ncia, alguna cosa en el que la DiputaciĆ³ de CastellĆ³ sā€™implica de forma activa amb inversions que busquen millorar lā€™oferta que es dĆ³na als visitants . Un clar exemple Ć©s la localitat de Vilafranca, a la qual ha viatjat durant el matĆ­ dā€™avui el president de la instituciĆ³ provincial, JosĆ© MartĆ­, a qui ha acompanyat el diputat dā€™AcciĆ³ contra la DespoblaciĆ³ i Desenvolupament Rural, Santi PĆ©rez. Tots dos, de la mĆ  de lā€™alcaldessa, SĆ­lvia Colom han visitat algunes de les actuacions en quĆØ sā€™ha implicat la diputaciĆ³.

Signagtura al llibre d'honor de l'Ajuntament
Signagtura al llibre d’honor de l’Ajuntament

Dā€™una banda hi ha el nou Centre de Turisme del municipi, un espai ubicat a lā€™antiga Llotja Medieval, que sā€™ha rehabilitat per al seu Ćŗs turĆ­stic. Les obres han estat finanƧades Ć­ntegrament per la DiputaciĆ³ Provincial amb dues ajudes: una aportaciĆ³ en matĆØria dā€™inversions turĆ­stiques de 60.000 euros i, dā€™altra banda, un conveni singular de 50.000 euros.

A aquestes quantitats, que sumen 110.000 euros, cal afegir una ajuda de lā€™AgĆØncia Valenciana de Turisme de 40.000 euros per a tot lā€™equipament expositiu, mobiliari, ilĀ·luminaciĆ³, etc. Lā€™objectiu fonamental Ć©s que aquest espai serveixi de complement a lā€™oficina de turisme per oferir mĆ©s espai i servei als visitants, mostrant de manera visual els recursos turĆ­stics de la localitat. El local, a mĆ©s, estĆ  totalment adaptat per a les persones amb mobilitat reduĆÆda i ofereix un espai per als mĆ©s petits.

Visita a les obres del Paradora de Festes

Un altre dels punts dā€™interĆØs de la visita estĆ  situat al carrer Joan Fuster, on sā€™estĆ  construint un edifici polivalent. Lā€™Ajuntament de Vilafranca ha utilitzat, durant les Ćŗltimes dues dĆØcades, 01:00 antiga nau industrial per a realitzar actes festius i culturals, instalĀ·lacions que acumulaven evidents deficiĆØncies.

A finals de lā€™any passat el consistori local va decidir enderrocar aquesta nau i comprar un solar annex per a la seva ampliaciĆ³. Les obres de la construcciĆ³ del nou edifici es van iniciar el passat mes de marƧ i sā€™estan realitzant per fases, utilitzant el Pla 135 I i II del 2019, ajudes de lā€™IVACE i un prĆ©stec de 400.000 euros. En aquest moment lā€™estructura estĆ  prĆ cticament acabada i en successives fases es realitzaran els revestiments, instalĀ·lacions, etc. El total del projecte Ć©s superior al 1.000.000 ā‚¬ i es preveu concloure totalment lā€™obra el proper any.

El president de la DiputaciĆ³, JosĆ© MartĆ­, que ha signat al llibre dā€™honor de lā€™ajuntament, ha insistit en la clara aposta de la DiputaciĆ³ pels pobles dā€™interior, posant a mĆ©s com a exemple el treball que des de fa anys realitza Vilafranca, Ā«un municipi que Ć©s referent, que conserva la seva poblaciĆ³ i que mira al futur des del ahir ā€œ.

Sobre les obres que ha visitat, JosĆ© MartĆ­ ha destacat el bon treball desenvolupat a lā€™edifici polifuncional i, especialment, el Centre de Turisme. En aquest sentit, el president de la DiputaciĆ³ ha insistit que ā€œel turisme Ć©s una peƧa clau per al futur dels nostres poblesā€.

Lā€™alcaldessa, SĆ­lvia Colom, avanƧa que la idea de lā€™ajuntament Ć©s que ā€œels dos diumenges de festes es puguin organitzar sengles jornades de portes obertes al Centre de Turisme, les obres ja estan acabades, perquĆØ la gent del poble el conegue i mĆ©s endavant posar-lo en marxa ā€œ.