La X edició del Festival de Música 775 arriba a Vilafranca

Vilafranca ha presentat el cartell de la X edició del Festival de Música 775, que tindrà lloc els dies 4, 5 i 6 d’agost. Els regidors Oscar Tena i Carlos Álvarez, acompanyats del director artístic del festival Pere Joan Carrascosa, han preparat una programació única amb motiu d’aquests deu anys, i han exposat a la Casa Social tot el que comportarà aquesta edició.

Per una banda, enguany es contarà amb la presència del músic local Pau Monfort, que presentarà el seu nou i primer disc el divendres dia 4 d’agost anomenat ‘Semivigília’, on fa una barreja entre la música que la Unió Musical de Vilafranca interpreta als passacarrers i la música experimental amb un toc ambient, per a tractar d’apropar el públic a eixa visió que molts de l’entorn de l’artista han compartit amb ell, la sensació d’escoltar a la banda quan passa pel carrer mentre estàs al llit i notar com es va ‘derretint’ la música.

D’altra banda, edició rere edició, l’organització tracta de trobar nous estils que aportar al municipi, per tal de descobrir tot tipus de música. Tan així, porten a artistes de primer nivell reconeguts tant en l’àmbit nacional com internacional. Aquesta edició no es queda enrere, i la programació està repleta de, com afirma l’organització “música, en majúscules”.

Leticia Moreno i Antonio Galera formaran el duet ‘Spanish landscapes’ de violí i piano, respectivament, que captivarà la Casa de la Cultura el dissabte dia 5. A aquests, els seguirà, a la nit, l’actuació de Mike Mckoy, Juanjo Martín, Pascual Monleón, Cesar Cortés i Sergio Riera, que amb veu, guitarra, saxo, percussió, contrabaix i piano, aportaran un nou estil de música al festival, la bossa nova.

Com els darrers tres anys, aquest festival coincidirà amb un altre dels actes per excel·lència de Vilafranca, la Nit dels Ciris. El dissabte dia 5 a la nit, el nucli antic del municipi s’omplirà de ciris que il·luminaran tots els seus racons. A més, aquesta edició de la Nit dels Ciris portarà amb ella una novetat, l’actuació de diferents artistes repartits arreu del recorregut que mostraran el seu art.

El diumenge s’obrirà la jornada amb l’artista Enrike Solinis i la seua actuació amb el llaüt ‘Ars Lachrimæ’. Finalment, l’edició número 10 conclourà en un lloc especial. Les passades edicions acabaven a les Coves de Forcall, fent que la música es fusionara amb el paisatge i captivara al públic, i enguany, continuant amb la mateixa intenció, l’edició es tancarà a l’Arborètum, el Jardí botànic del municipi, on actuarà la soprano Belén Roig, amb Pere Joan Carrascosa al violoncel i Jaume Gimeno a l’arpa.

Així doncs, el Festival de Música 775 transportarà, un any més, diferents estils de música a tots els racons del poble, i continuarà mantenint la insígnia d’acte cultural de referència a escala comarcal i provincial, apropant la cultura i la música al municipi de Vilafranca.