Les Festes Patronals en honor a Sant Roc, protagonistes de l’Agenda Activa d’agost

-Vilafranquins i vilafranquines gaudiran d’exposicions, visites, cinema, meditaciĆ³ i moltes mĆ©s activitats

L’Ajuntament de Vilafranca ha presentat l’Agenda Activa del mes d’agost. VeĆÆns, veĆÆnes i visitants podran assistir a diversos actes culturals que faran del mes d’agost un mes especial. A mĆ©s, dins d’aquesta agenda, les grans protagonistes sĆ³n les Festes Patronals en honor a Sant Roc, de les quals, prĆ²ximament, s’anunciarĆ  tota la programaciĆ³.

De l’11 al 20 d’agost, vilafranquins, vilafranquines i visitants viuran les festes patronals del municipi, organitzades per l’Ajuntament de Vilafranca i les associacions i els colĀ·lectius locals. Els i les representants infantils i de la joventut gaudiran al mĆ xim amb dies com el dia de penyes, el dia dels kintos, el dia dels jubilats, i tota la resta de dies que vindran carregats de mĆŗsica, cultura i tradiciĆ³.

Durant el mes d’agost, les visites guiades continuaran en l’agenda. El centre histĆ²ric, els monuments i museus i l’art rupestre es podran visitar al llarg de tot aquest mes. TambĆ©, es gaudirĆ , el dimarts dia 1, d’una meditaciĆ³ guiada amb Irene Montoliu a les Coves de Forcall, que guiarĆ  l’interior dels i les assistents. A mĆ©s, el dia 6, Irene tambĆ© oferirĆ  un passeig conscient, una ofrena a la terra, en la que permetrĆ  connectar amb la natura del voltant.

La mĆŗsica estarĆ  molt present en aquest mes. El concert de Pols i PĆŗa i el Festival de Jota obriran l’apartat musical d’agost, el dia 2 a la PlaƧa d’En Blasc. A mĆ©s, la cita musical per excelĀ·lĆØncia d’aquesta temporada tindrĆ  lloc el cap de setmana del 4 al 6 d’agost, amb la X ediciĆ³ del Festival de MĆŗsica 775, on artistes com Pau Monfort, Leticia Moreno o Pere Joan Carrascosa delectaran al pĆŗblic amb estils de mĆŗsica fora d’allĆ² convencional. TambĆ©, el dia 9 d’agost tindrĆ  lloc un concert a la fresca de Dolces CanƧons, a la PlaƧa de l’EsglĆ©sia.

L’AgĆØncia d’Igualtat de Vilafranca, junt amb el Centre Dona Sant Mateu, oferirĆ  el dia 3 d’agost una formaciĆ³ del Punt Violeta per a les entitats organitzadores d’esdeveniments, per a encarar el mes i les festes des d’una perspectiva de gĆØnere. Dins de l’Ć mbit de la formaciĆ³, del 16 al 22 d’agost tindrĆ  lloc el VII Curs d’Arqueologia i Antropologia Forense ‘Frente de Levante’.

AixĆ­ mateix, el dissabte dia 5 d’agost, el nucli antic de Vilafranca s’omplirĆ  de ciris per a poder gaudir de la 4a Nit dels Ciris, que enguany portarĆ  amb ella una mostra de diferents tipus d’art amb artistes locals.

La cultura abunda en l’agenda d’aquest mes, entre les diferents activitats estĆ  el cinema, la poesia i les presentacions de projectes. AixĆ­ doncs, el 4 d’agost es projectarĆ  a la PlaƧa de Bous la pelĀ·lĆ­cula infantil ‘Encanto’, els dies 8 i 9, tindrĆ  lloc el festival de poesia en espais rurals alternatius PERA, i el dimarts 22 es presentarĆ  la revista ‘Papers dels Ports’.

A mĆ©s, el 10 d’agost es durĆ  a terme un ‘Rastrell’, per a buidar el traster d’antiguitats, material d’esport, ferramentes o joguets, entre altres coses, a la Costera FalcĆ³ nĆŗmero 3. Aquesta activitat estarĆ  amenitzada amb mĆŗsica del DJ Mu.

Finalment, durant tot el mes hi haurĆ  dues exposicions. Una primera de fotografia anomenada ‘Quaranta anys del grup FotogrĆ fic de Vilafranca’, portada a terme pel Centre d’Estudis dels Ports, i situada als carrers Sant Roc, Abadia i a les Sales GĆ²tiques. I una segona d’aquarelĀ·les anomenada ‘Els nostres colors’, de Juan Sorribes, ubicada a les Sales GĆ²tiques. AixĆ­ doncs, Vilafranca gaudirĆ  d’un mes d’agost ple d’activitats que crearan un ambient de germanor i de trobada entre tot el poble.