Silvia Colom aborda amb la consellera d’Infraestructures les necessitats de Vilafranca en aigua, vies verdes i carreteres

L’alcaldessa de Vilafranca, Silvia Colom, ha mantingut una trobada amb la consellera d’Infraestructures, Aigua, Medi Ambient i Territori, SalomĆ© Pradas. En la mateixa, l’alcaldessa li ha plantejat diversos projectes per a Vilafranca. Un d’ells Ć©s la construcciĆ³ d’una bassa de grans dimensions per a l’emmagatzematge d’aigua a l’entorn de la Pobla del Bellestar, un projecte que beneficiaria a Vilafranca i La Iglesuela del Cid, municipi terolenc veĆ­ on es troba un dels brolladors que proveeix d’aigua potable a Vilafranca. L’alcaldessa ha solĀ·licitat a la consellera que es realitze un estudi per a la construcciĆ³ d’aquesta bassa a l’entorn del conegut com Mas de les Ranes.

Amb el nou emmagatzematge es garantiria el subministrament per a Ćŗs agrĆ­cola, ramader i tambĆ© per a aprovisionament d’efectius que lluiten contra incendis forestals.

D’altra banda, l’alcaldessa tambĆ© ha plantejat la possibilitat de crear una Via Verda entre Vilafranca i la Iglesuela del Cid al costat de la carretera CV-15 que uneix tots dos municipis. Aquesta ruta tindria una parada a la Pobla del Bellestar, on es troba l’ermita de Sant Miquel i el pont gĆ²tic sobre la Rambla de les Truites. Silvia Colom ha solĀ·licitat que es realitze un estudi sobre la viabilitat del projecte.

En un altre ordre la primera edil de Vilafranca ha plantejat la reforma del traƧat entre el Coll d’Ares i el Pla de La CanĆ . Es tracta de 13 corbes tancades i sinuoses, especialment perilloses en condicions de pluja o neu. L’alcaldessa ha plantejat l’eliminaciĆ³ de les corbes per a millorar la seguretat viĆ ria d’aquest tram. Sobre aquest tema ja existeix un projecte redactat per part de la Generalitat Valenciana, que podria recuperar-se.

Finalment, l’alcaldessa i consellera han analitzat la coordinaciĆ³ en matĆØria de neteja de carreteres durant els episodis de nevades.