Vilafranca es vesteix de morat el mes de març

– L’Ajuntament de Vilafranca ha presentat l’Agenda Activa del mes de març

Aquest mes de març, Vilafranca tindrà com a protagonistes principals el Dia de la Dona i els primers actes de Setmana Santa. Com cada mes, a aquests dos temes principals s’uniran l’esport, la cultura i la formació.

Aquest mes les visites guiades de l’Oficina de Turisme continuaran tenint l’horari d’hivern, es realitzaran els dimecres, dijous, divendres, dissabte i diumenge a les 11.30 h, i divendres i dissabte, també, a les 16.30 h. A més, s’ofereixen visites guiades pel centre històric del municipi. També, el Restaurant l’Escudella i Vilanosporum permeten als veïns i veïnes gaudir d’una experiència trufera. El dia 2 de març, dins del Pla de posada en valor de l’Art rupestre del Museu de la Valltorta, es va fer una visita guiada a la Covatina. I, en addició, l’Alberg La Parreta ha organitzat una visita als camins de pastor i de ramat, i una visita teatralitzada a la Pedra en Sec.

Així mateix, durant tot el mes es podran visitar dues exposicions. A les Sales Gòtiques de l’Ajuntament estarà l’exposició ‘La dona durant la Segona República i la Guerra Civil Espanyola’. A Abadia Seven es podrà gaudir de ‘Tota pedra fa paret’ del 16 al 20 d’aquest mes.

Quant a la formació, hi ha dues opcions que es mantindran al llarg de tot el mes. Per una banda, estan els tallers de cuina de l’Escola de l’Escudella, que es realitzen 3 sessions mensuals. I per l’altra banda estan els tallers de Ioga Nidra i relaxació guiada de Munay, que consistiran en sessions quinzenals. A més, durant tot març es faran diversos tallers de diferents àmbits. El 9 de març, Abadia Seven acollirà el taller ‘Jazz up your jeans|Tunea tus trapos’. Stella Lluna oferirà, el dia 10, un taller per a dones anomenat ‘Luna nueva en Piscis y sanación del linaje femenino’. I el dia 28, dins del Festival Portsxinel·la, a la Casa de la Cultura es farà un taller de titelles amb la Cia. Coco Teatre d’Alcoi

Les xarrades són un altre punt important de l’Agenda Activa. El mes s’iniciarà amb ‘República i Guerra Civil. El protagonisme de les dones a través de la imatge i la propaganda’, amb Conxita Solans. El dia 14, el Centre dona Rural i d’Interior de Sant Mateu durà a terme ‘Dones grans: noves mirades’. També, el dissabte 16, els més menuts i menudes podran assistir al contacontes ‘En bum i el tresor del pirata’, amb la Cia. Homenots. Javier Miravete Gual, donarà, junt amb Ana V. Carro, una xarrada i presentarà el seu llibre ‘Dolor y cannabis’. Ricard Pitarch també presentarà el seu llibre ‘La Pobla del Bellestar i la rambla de les Truites’ a la Casa Social. I, finalment, també es farà una jornada d’emprenedoria inquieta el dia 22.

La cultura sempre juga un paper molt essencial en l’Agenda Activa, i aquest mes no s’ha quedat enrere. Cada diumenge del mes es projectaran pel·lícules a la Casa Social gràcies a l’Associació Videoclub de Vilafranca. A més, dins del Festival Portsxinel·la es farà, el dia 7, el 28 de març, la cercavila ‘Bichos’, de la Cia. Coco Teatre, i, el dia 29 ‘La casa por el tejado’, de la Cia. Viridiana. També, hi haurà lloc per a la música amb el concert de folk de ‘Ixeya’ i el concert de pasdobles de Pasqua de la Unió Musical de Vilafranca.

Els centres educatius del municipi també han inclòs diverses activitats de l’Agenda en la seua programació. El 5 de març, l’alumnat de 3r de primària marxarà a la neu de Valderinares. El dia 8, l’IES Vilafranca presentarà els seus treballs sobre el dia de la dona. El dimarts 12, 2n de primària viatjarà a Borriana a l’Escola de la Mar. A l’IES gaudiran del concert de prop amb Eric Grau el dia 14. El CEIP Don Blasco de Alagón celebrarà el dia de l’arbre el 21 de març. I, aquest mateix dia, l’alumnat de 4t d’ESO i de batxillerat realitzarà les proves Cangur a Morella. Finalment, l’alumnat del col·legi elaborarà mones de pasqua el dia 27.

El futbol i el frontenis seran els protagonistes en l’àmbit de l’esport. Per un costat, el C. F. Villafranca acollirà al Camp del Serrito al C. D. Chert, el dia 3 de març, i al C. F. Torreblanca el dia 24. I per l’altre costat, al Frontó Municipal es disputaran els partits del Vilafranca A, que s’enfrontarà al Xilxes i al Cabanes; i del Vilafranca B, que lluitarà per la victòria contra el Benafer. A més, la Comissió de Festes de 2024 ha organitzat un campionat de futbol sala de 12 h el dia 30 de març. Aquest mateix dia, la comissió també portarà a terme la Festa de Pasqua, amb l’orquestra ‘Empopados’ i la discomòbil ‘Eclipse’ al Parador de Festes.

Finalment, el mes de març finalitzarà amb tots els actes que es celebraran per Setmana Santa. Aquests començaran el dia 23 de març amb el Dissabte de Passió i el trasllat de Peanyes. Continuaran l’endemà amb la benedicció de rams pel Diumenge de Rams. Seguiran el dia 27 amb el Dimecres Sant i la processó al Calvari. Després, es faran les confessions, la litúrgia de la mort del Senyor i la processó del Sant Soterrar pel Divendres Sant. El Dissabte Sant es realitzarà la solemne Vigília Pasqual. I, per a concloure el mes, el Diumenge de Pasqua, es farà la Missa de Pasqua i la processó de l’Encontre.